Nesimțirea Transurb a crescut exponențial în ultimii 4 ani, iar administrația Pucheanu a privit impasibilă cum această societate care deține monopolul pe transportul public în comun în municipiul Galați își bate joc de călători. Să analizăm, de exemplu, cum arăta vacanța de Paște pe care și-a luat-o Transurb, în 2018, și cum se prezintă ea acum, în 2022, când a fost atins nivelul maxim de sfidare la adresa gălățenilor dependenți de transportul public în comun.
Transurb Galați a anunțat ieri (joi), că începând de vineri, 15 aprilie 2022, își restrânge programul pe trasee până în data de 1 mai 2022.
Sunt nu mai puțin de 18 zile consecutive de relaxare, un record în istoria Transurb, perioadă în care mijloacele de transport vor circula după orarul din weekend și sărbătorile legale.
“Progam transport perioada 15 aprilie 2022 – 1 mai 2022
Având în vedere că, vacanța de primavară din anul școlar 2021-2022 pentru elevii din toate ciclurile de învățământ începe în data de 15 aprilie 2022 și se termină pe 1 mai 2022, vă informăm că, mijloacele de transport public vor circula după programul stabilit pentru zilele de sâmbătă – duminică și sărbători legale”,
a fost anunțul cu greșeli gramaticale postat pe contul de Facebook al Transurb Galați (vezi foto mai jos).
Atât și nimic mai mult: începând de vineri, autobuzele vor circula timp de 18 zile de parcă ar fi non-top sâmbătă sau duminică, pentru că, vezi-Doamne, elevii au intrat în vacanță.
De parcă elevii ar reprezenta 60-70% din numărul total al călătorilor Transurb.
Evident, anunțul făcut de Transurb, prin care a precizat că va scoate mai puține autobuze, troleibuze și tramvaie pe trasee, i-a scos din sărite pe gălățeni.
Și asta pentru că sunt destui gălățeni care vor merge la serviciu și săptămâna viitoare, unii inclusiv în Joia Mare, și care ar fi avut nevoie de transportul public în comun încă de la primele ore ale dimineții, nu după orarul relaxat de weekend și sărbători legale.
Ca fapt divers, societatea de tip monopol Transurb Galați va primi, în 2022, subvenții record de 80,4 milioane de lei (16 milioane de euro) + salarii majorate cu 15,34%, totul din taxele și impozitele gălățenilor (vezi articolul mai jos).
Transurb Galați va primi, în 2022, subvenții record de 80,4 milioane de lei + salarii majorate cu 15,34%
Spre comparație, în urmă cu 4 ani, în anul 2018, tot de Paște și tot în timpul administrației Pucheanu, Transurb Galați a avut numai 4 zile de program relaxat, de weekend.
În 2018, Paștele ordodox a căzut în data de 8 aprilie, iar Transurb Galați a anunțat, tot pe Faceboook, că programul său va fi redus doar în perioada 6 – 9 aprilie 2018 (vezi foto mai jos).
Adică din Vinerea Mare până a doua zi de Paște.
În 2018, din a treia zi de Paște, mijloacele de transport ale Transurb au revenit la programul normal.
Am verificat și cum a picat în 2018 vacanța elevilor de Paște.
În 2018, elevii au avut vacanță de primăvară între 31 martie – 10 aprilie.
Observați însă că de Paște 2018 cei de la Transurb Galați nu și-au luat program de relaxare cât a ținut vacanța elevilor (31 martie – 10 aprilie) ci numai 4 zile (6 -9 aprilie), revenind la orarul normal marți, în a doua zi de Paște, când de au început și școlile.
Iată că, în 2012, Transurb Galați și-a luat “relaș” timp de 18 zile, iar primarul Ionuț Pucheanu nu a avut nicio reacție în legătură cu această sfidare produsă la adresa gălățenilor.
Cum a trecut Transurb de la 4 zile la 18 zile de relaxare, în numai patru ani?!
Păi dacă primarul Pucheanu nu circulă cu autobuzul, de ce ar critica el măsurile nesimțite luate de Transurb?
De fapt, putem spune că această reducere a programului, timp de 18 zile, s-a făcut cu acceptul administrației Pucheanu, mai exact cu voia lui Vergiliu Vals, reprezentant al Unității Administrativ Teritoriale (UAT) Municipiul Galați în structura AGA Transurb.
Fără acordul lui Vergiliu Vals (om de încredere al primarului Pucheanu și director general în cadrul Primăriei Galați), Transurb Galați nu ar fi putut să își reducă programul în asemenea hal, de Paște 2022.
































