Este gata calea de rulare a Podului peste Dunăre de la Brăila. Astăzi a fost montat și ultimul segment de tablier

In Actual, Local, TraficChin

Calea de rulare a Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila este gata, odată cu montarea celui de-al 86-lea segment de tablier, operațiune care a fost efectuată cu succes astăzi, 28 iunie 2022. Constructorii sunt în grafic cu lucrările și au anunțat că urmează sudarea, asfaltarea, reglajele la calea de rulare și montarea parapeților. Mai este însă mult până departe, pentru că drumurile care vor duce către Pod nu sunt gata.

Podul peste Dunăre de la Brăila, care reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură din România din 1990 încoace, va fi finalizat până la sfârșitul lunii decembrie 2022, iar constructorii spun că lucrările sunt în grafic.

Calea de rulare a fost gata marți, 28 iunie 2022, după ce și ultimul element de tablier, cel cu numărul 86, a fost ridicat pe poziție.

Următorul pas constă în sudarea definitivă a elementelor componente a căii de rulare, care deocamdată au prinderi provizorii. Acest proces va dura circa o lună, după care se va trece la hidroizolarea structurii metalice.

Va urma turnarea stratului de asfalt și montarea parapeților, după cum a anunțat reprezentantul constructorilor, Viorel Eșanu.

Podul peste Dunăre de la Brăila, un proiect de 500 de milioane de euro din bani europeni

În octombrie 2017, asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd a fost desemnată câștigătoare pentru construirea Podului de la Brăila.

Au fost două asocieri care au concurat pentru acest proiect: prima, italo – japoneză, iar a doua, cu lider de proiect din China.

În urma analizării celor două oferte, CNAIR a declarat câștigătoare oferta înaintată de Astaldi – IHI, valoarea totală a lucrărilor fiind de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), din bani europeni.

Podul peste Dunăre de la Brăila va fi gata peste 6 luni, însă el nu va putea fi deschis circulației pentru că nu sunt gata drumurile de legătură.

Aceste drumuri ar putea fi gata abia în vara anului 2023

Podul suspendat peste Dunăre va avea 38 de metri înălțime și o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lățimea totală va fi de 31 de metri și va cuprinde 4 benzi de circulație a câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lățime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri.


Dacă-ți place ce citești și vrei să continuăm, ne poți face o donație AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

You may also read!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu