Galațiul mai are acum doar o singură linie de tramvai funcțională: traseul 7! Primarul Pucheanu se laudă cu noi garnituri, dar din păcate în Galați nu mai există linii de tramvai

In Actual, Economic, Local

Primarul Galațiului, Ionuț Pucheanu se tot laudă de câteva zile că a adus 4 garnituri noi de tramvai în Galați. Foarte bine, aplauze de la sediul PSD de la Romarta! Problema este că aceste tramvaie noi nu mai au pe unde circula. Și asta din cauză că nu mai există linii de tramvai în Galați.

În acest moment (2 noiembrie 2021) există o singură linie pe care pot circula tramvaiele.

Este vorba de traseul 7, care merge din Micro 19 până în Piața Centrală.

Atât.

În rest, cele 4 tramvaie noi aduse de primarul Pucheanu nu au pe unde circula.

Nu mai există linii de tramvai, că au fost desființate, scoase din țâțâni și valorificate la fier vechi de cei care au condus Galațiul.

Rând pe rând, au fost desființate mai multe trasee.

În 1990, potrivit Wikipedia, în maxima sa exploatare, Galațiul a beneficiat de 33 de trasee de tramvai.

Iată-le mai jos, că mulți dintre noi am și mers pe aceste rute.

Linia 1: Depozit – Micro 39 – Micro 40 – Piața Energiei – Combinatul Siderurgic.

Linia 2: Gara C.F.R. – Cerealelor – Traian – Bucovinei – Bd. Coșbuc – I.C. Frimu

Linia 4: traseu necunoscut, cu o mică diferență față de traseul 44.

Linia 3: Micro 19 – Flora – IREG – Piața Energiei – Combinatul Siderurgic.

Linia 5: Micro 19 – Flora – IREG – I.C. Frimu – Bd. Basarabiei – Calea Prutului – Bazinul Nou.

Linia 6: Bazinul Nou – Calea Prutului – Bd. Basarabiei – Piața Energiei – Combinatul Siderurgic

Linia 8: Piața Centrală – Bd. Basarabiei – Calea Prutului – Bazinul Nou.

Linia 35: Bariera Traian-Piața Centrală

Linia 36: Gara C.F.R. – Basarabiei – 1 Dec. 1918 – Depozit

Linia 37: Gara C.F.R. – Basarabiei – IREG – Micro 19

Linia 38: Gara C.F.R. – Bd. Basarabiei – I.C. Frimu – Piața Energiei – Viaduct – Combinat

Linia 39: Micro 19 – Flora – IREG – Piața Energiei – Micro 39 – Patinoar – Bd. Coșbuc – Bd. Ștefan cel Mare – Cimitir Ștefan cel Mare.

Linia 39b: Bariera Traian – Micro 40 – IREG – Micro 19

Linia 40: Micro 19 – Flora – IREG – Piața Energiei – Micro 40 – Depozit.

Linia 41: Micro 40 – Energiei – Viaduct – Poarta Est Combinat

Linia 42: Bazinul Nou – Calea Prutului – Bd. Basarabiei – Piața Aurel Vlaicu – Micro 40 – Depozit.

Linia 43: Liceul Auto – Stadionul Oțelul – IREG – Piața Energiei – Combinatul Siderurgic.

Linia 44: Cimitir Ștefan cel Mare – Bd. Coșbuc – Patinoar – Depozit – Micro 40 – Piața Aurel Vlaicu – Bd. Basarabiei – Piata Centrală.

Linia 45: Bariera Traian – Bd. Traian – Bd. Basarabiei – Gara C.F.R.

Linia 46: Sf. Mina – Piața Energiei – Combinatul Siderurgic.

Linia 47: Piața Centrală – Bd. Traian – Bariera Traian – Depozit – Piața Energiei – IREG – Flora – Micro 19 – Flora – IREG – I.C. Frimu – Bd. Basarabiei – Piața Centrală

Linia 48: Poarta N. Combinat – Poarta E. Combinat – Piața Energiei – Depozit – Bd. Coșbuc – I.C. Frimu – Piața Energiei – Poarta E. Combinat – Poarta N. Combinat

Linia 49: Poarta N. Combinat – Poarta Est Combinat – Piața Energiei – I.C. Frimu – Bd. Basarabiei – Depozit – Piața Energiei – Poarta E. Combinat – Poarta N. Combinat

Linia 50: Micro 19 – Flora – I.C. Frimu – Bd. Basarabiei – Gara C.F.R. – Palatul Navigației

Linia 51: Bariera Traian – Bd. Traian – Bd. Basarabiei – Bazinul Nou

Linia 52: Bazinul Nou – Bd. Basarabiei – I.C. Frimu – IREG – Liceul Auto – Stadion Oțelul

Linia 53: Poarta Est Combinat – Poarta Nord Combinat

Linia 54: Stadionul Oțelul – IREG – Piața Energiei – Micro 40 – Patinoar – Str.Bucovinei – Spitalul Militar – Piața Centrală

Linia 55: Stadionul Oțelul – IREG – Piața Energiei – Micro 40 – COMAT

Linia 56: Cimitirul Ștefan cel Mare – Bd. Coșbuc – Depozit – Micro 40 – I.C. Frimu – Bd. Basarabiei – Gara C.F.R.

Linia 57: Micro 19 – Flora – IC. Frimu – Bd. Basarabiei – Bd. Coșbuc – Cimitirul Israelit

Linia 61: Bazinul Nou – Bd. Basarabiei – I.C. Frimu

Linia 62: Bazinul Nou – Bd. Basarabiei – Cerealelor – Bd. Traian – Str. Bucovinei – Bd. Coșbuc – Depozit

Linia 63: Piața Centrală – Bd. Traian – Bd. Basarabiei – I.C. Frimu – Micro 40.

Ce vremuri! Cât de multe trasee de tramvai a avut Galațiul

Aproape că am și uitat că au existat vreodată tramvaie cu numerele 63, 56 sau 48.

Dar aceste trasee au existat, gălățenii au mers cu tramvaiul pe rutele amintite mai sus.

Astăzi, gălățenii mai pot merge cu tramvaiul numai pe traseul 7, din Micro 19 până în Piața Centrală și retur.

Nu că nu ar vrea să meargă cu tramvaiul, ci din cauză că nu mai există linii de tramvai.

Vor mai putea circula și pe traseul 39, dar asta peste câțiva ani, când va fi gata calea de rulare până în Bariera Traian.

Dar mai este mult până departe.

Multe trasee au fost desființate și pentru că economia Galațiului s-a închis.

Combinatul a ajuns la 5.000 de angajați din 40.000 cât avea în 1990.

Pe Calea Basarabiei, către Șantierul Naval Damen erau mai multe întreprinderi care funcționau pe timpuri iar gălățenii mergeau acolo cu tramvaiul la muncă.

Acum, aceste întreprinderi nu mai există acolo, au dat faliment.

S-au închis foarte multe în Galați și asta se simte.

Dar autoritățile locale (foste și actuale) sunt vinovate pentru că nu au știut să optimizeze transportul public din Galați.

Cei care au au condus și conduc Galațiul au fost proști sau ticăloși. Una din două.

Autoritățile locale, și aici îi amintim pe foștii primari Dumitru Nicolae și Marius Stan și pe actualul primar Ionuț Pucheanu, se fac vinovați pentru dispariția liniilor de tramvai din Galați.

În timp ce în toată Europa era și este încurajat transportul electric, când oamenii investeau în linii de tramvai, conducătorii Galațiului le desființau.

Astăzi, primarul Galațiului, Ionuț Pucheanu, se laudă peste tot că a cumpărat 4 tramvaie cu 1 milion de euro bucata,

Și că vor mai veni încă 4 tramvaie, tot la 1 milion de euro bucata.

Bun, și pe unde vor circula aceste tramvaie?

Pe actualul traseu 7 (Micro 19 – Piața Centrală) și abia peste câțiva ani pe traseul 39 (Micro 19 – Bariera Traian).

Atât?!

În rest, dă-i cu poluarea în Galați, cu autobuzele Transurb care bagă noxe, de pe urma cărora se poate fura la greu, dar asupra acestui subiect vom reveni într-un material viitor.


Dacă vrei să sprijini financiar publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face dând click AICI. Sau mergi mai jos, spre contul nostru de Patreon, pentru donații. Mulțumim.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

One commentOn Galațiul mai are acum doar o singură linie de tramvai funcțională: traseul 7! Primarul Pucheanu se laudă cu noi garnituri, dar din păcate în Galați nu mai există linii de tramvai

  • Mai, dar aveti tramvaie noi…va jeneaza? Nu va place ca mergeti si voi civilizat ? Sau va deranjeaza ca nu se mai merge cu masina pe linii ? Se poate si asta…Am fost de curand in Galati, mi se pare mare saltul…fata de unde era.
    Lasa ca vi-l dam de nicusor dan de la Bucuresti, nu va face nimic…

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu